Lezingen 2023-2024

Ook dit wintersezoen hebben we op een aantal zondagmiddag interessante lezingen over onderwerpen van de watersport.

Vanaf 15.00 uur is er een inloop, we beginnen om 15.30 uur, de presentatie duur maximaal een uur en na afloop kun je onder het genot van een drankje nog even gezellig napraten. Voor leden zijn de koffie en thee gratis. Van te voren opgeven is niet nodig.

Hieronder een kort overzicht van de geplande activiteiten. In de nieuwsbrieven zal van te voren meer informatie staan over de komende lezing. Kijk voor actuele informatie ook even op de Kalender bij de betreffende activiteit.

12 november: Verre zeereizen door de familie Hol
17 december: Wedsrijdzeilen door Dich Klasema

14 januari: Nieuwjaarsbijeenkomst: terugblik en verwachtingen voor 2024
18 februari: Passie als basis van succes: Jeroen Pietersma, schipper van het Drachtster Skûtsje
17 maart: Maas-Moezel-Rijn tocht: Albert Dijkstra
21 april: Onderhoud motoren en duurzaam varen: Wiger de Haan

15 januari 2023: Vrachtvaart in Europa

5 Februari 2023: Varen doe je samen

12 maart 2023: KNMR

Zondag 12 maart houdt Derk van Dieren een boeiende lezing over het werk van de KNMR.
Derk is 20 jaar vrijwilliger bij KNRM station Harlingen, waarvan 15 jaar als bemanning van de reddingsboot en de overige jaren als PR-medewerker.
Wat doet de KNMR, hoe werken ze, met welke materialen en welke mensen?
Wanneer (wanneer is iets een noodgeval?) kun je als zeiler, roeier, supper of als motorbootvaarder een beroep doen op de KNMR? En welk nummer moet je dan bellen?
Wist je dat er in Drachten ook een boot van de KNMR ligt?
En dat Drachten een eigen reddingsbrigade heeft? En dat je daar lid van kunt worden?

Kijk in de Kalender » voor onze activiteiten!

52.9
18.191.108.168