Met je motorboot heerlijk het water op!

Houd je van water? Van varen met je motorboot op de heerlijke meren en wateren die ons land zo rijk is? Ook voor alle liefhebbers van de gemotoriseerde watersport is WSV Drachten-Veenhoop de vereniging bij uitstek. Wat wij voor je kunnen betekenen:

Overweeg je een motorboot aan te schaffen? Onze leden kunnen een ochtend of middag meevaren. Je kunt dan vragen stellen en ook kun je ervaring opdoen.

Wil je met een ervaren lid mee het water op? Wij bieden mensen die net een motorboot hebben gekocht de mogelijkheid dat een ervaren lid van onze vereniging een keer meevaart.  Zo kunnen we bijvoorbeeld het aanleggen en wegvaren in de praktijk oefenen.

Voor leden zijn hieraan geen kosten verbonden. Niet lid? De kosten aan deze mogelijkheid bedragen € 50,- per dagdeel. Informatie en aanmelden: djurre AT wsvdrachtenveenhoop DOT nl

Er is een commissie motorbootvaren die bovenstaande activiteiten coördineert. Djurre Botenga is vanuit het bestuur hiervoor contactpersoon. Meer informatie: mail djurre AT wsvdrachtenveenhoop DOT nl of telefoon 06-51058801

Lid VNM en KNMC

Als watersportvereniging zijn we lid van het Verbond Nederlandse Motorbootsport (VNM), hét verbond voor verenigingen met motorbootvaarders. Zij behartigen de belangen van motorbootvaarders en geven bestuurlijke ondersteuning aan verenigingen. Als lid van de VNM zijn we tevens geassocieerd lid van de KNMC, de Koninklijke Nederlandsche Motorbootclub. Vier keer per jaar geeft de VNM een tijdschrift uit, welke in ons clubhuis ligt en daar te lezen is. De VNM heeft een website, misschien leuk om daar eens op te kijken: www.vnmmotorbootsport.nl

Activiteiten

Als WSV Drachten-Veenhoop hebben we ieder jaar meerdere activiteiten in petto. Onze nieuwe clubgebouw is een gezellige ontmoetingsplaats voor al onze watersporters.

Wat kun je van ons verwachten?

• Voor de leden met een motorboot organiseren wij onder andere de driedaagse Pinkstertocht. Voor meer informatie zie bij Pinkstertocht.
  • Ook in het najaar organiseren we een weekend voor motorbootvaarders.Voor meer informatie kijk bij Einde Seizoentocht.
  • Ook organiseren we de cursussen vaarbewijs 1 en 2 en cursus kustnavigatie. Voor meer informatie: link naar cursussen. Bij voldoende belangstelling geven we eveneens de praktische cursussen dieseltechniek en elektrotechniek.
  • In het winterseizoen houden we lezingen, waarbij leden bijvoorbeeld vertellen over een door hen gevaren tocht en kan een uitwisseling van ervaringen plaats vinden.
  • Ook is er het winterseizoen een klaverjasavond voor watersporters, veel motorbootvaarders doen daar aan mee.

Wil je een vraag stellen of heb je een leuk reisverslag om te delen? Op onze website kunnen onze leden via de ledenlogin op een vragenforum vragen stellen en informatie uitwisselen. Hier kun je bijvoorbeeld een verslag van een gevaren tocht plaatsen maar ook is hier ruimte voor praktische tips.

Pinkstertocht 2024

De bedoeling is dat wij vrijdagavond 17 mei samenkomen in het Roefke, en daar een gezellige avond vieren. Waarna wij zaterdagmorgen met elkaar gezamenlijk gaan ontbijten.

Daarna gaan we met de Boot, Camper of de Auto naar Joure waar wij met elkaar gaan genieten van een BBQ. Met natuurlijk een BBQ-pakket van Biesma. Als je een vegetarisch BBQ-pakket wilt dan bij het opgeven dit even apart vermelden.

Zondag morgen moet eenieder zijn eigen ontbijt klaarmaken en dan gaan we s'middags met iedereen die dat wil naar het D.E Museum, en s'avonds gaan we met elkaar naar de wok. En dan gaan we maandag ochtend met elkaar koffie- of thee drinken en kan iedereen daarna weer zijn gang gaan, want er zijn nog mensen die dinsdag weer aan het werk moeten.

Opgeven voor 1 mei anders is het te kort dag om de dingen te regelen. Kosten voor dit weekend zijn 60 euro per persoon. Betalingen graag vooraf te voldoen op naam van D.J.Botenga NL44RABO0105267155. Opgeven of meer informatie: djurre@wsvdrachtenveenhoop.nl of 06-51058801

.

Kosten Pinkstertocht

De bijdrage  bedraagt voor leden € 25-

Kijk in de Kalender » voor onze activiteiten!

33.5
3.138.122.195