Jeugdzeilen - De wind in de zeilen!

Niets leukers dan jezelf over het water voortbewegen, met alleen maar de kracht van de wind. Op donderdag- en  vrijdagavond  gaan we met kinderen van leden van WSV Drachten-Veenhoop en ouders en vrijwilligers het water op. Op een recreatieve manier zijn we bezig met wind, water en zeilen. Voor kinderen een ideale manier om kennis te maken met het zeilen. Maar ook vooral om er veel plezier aan te beleven.

We hebben nog een paar plaatsen voor optimistenzeilers in de beginnersgroep. Dus aanmelden kan nog steeds.

Hoe gaat het in zijn werk?

• Kinderen vanaf 8 jaar zijn bij ons welkom om mee te zeilen in een Optimist.
  • Het eerste jaar kunnen ze gebruik maken van een Optimist van de vereniging.
  • Vanaf het tweede jaar moeten de kinderen zelf in het bezit zijn van een optimist.
  • Als ze naar de middelbare school gaan, kunnen ze over naar een jeugdboot, bijvoorbeeld een Splash of een Laser.
  • Van ouders wordt verwacht dat ze een actieve bijdrage leveren aan alles wat er rondom het Jeugdzeilen gebeurd. Dit houdt in, dat bijvoorbeeld op een lesavond, alle ouders meehelpen met de bootjes te water laten en met de volgboten klaarmaken (volgboten in het water laten, motoren bevestigen, ankers, lesboeien en ander lesmateriaal erin). Na afloop helpen de ouders allemaal mee met opruimen. Alleen met veel hulp kunnen we dit mooie werk realiseren!

Mei tot en met september

Van mei tot en met september zeilen we ongeveer 10 vrijdagavonden. Daarnaast organiseren we nog een aantal andere activiteiten. Zo organiseren we voor de zomervakantie een ‘Elfstedentocht’. De kinderen zeilen rond de Smalle Ee waar ze ‘steden’ aandoen en waar ze opdrachten moeten doen. Na de zomervakantie organiseren we voor de jeugdleden die in Optimisten varen een nachtspeurtocht in motorboten. Aan het eind van het seizoen houden we  zeilwedstrijden in verschillende groepen. Er is een jeugdcommissie die alles rondom het jeugdzeilen coördineert. Vanuit het bestuur is Jan Kampherbeek de contactpersoon voor het jeugdzeilen.

Meer informatie?

Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met jeugdzeilen AT wsvdrachtenveenhoop DOT nl of je kunt bellen met Jan Kampherbeek, tel: 0512-540887.

Kosten

Om deel te nemen aan het jeugdzeilen moet een van de ouders lid zijn van de vereniging. Kosten lidmaatschap: € 56,00 per jaar (2024). Daarnaast is er een bijdrage per jeugdzeiler € 56,00 per seizoen.

Stallen eigen boot

Wil je in het eerste jaar gebruik maken van een Optimist van de vereniging dan bedragen de kosten hiervoor € 25,-. Je eigen Optimist kun je bij onze vereniging stallen tegen een vergoeding van € 20,-. De jeugdboten Splash en Laser kunnen op een eigen trailer eveneens gestald worden bij de vereniging, dit tegen een vergoeding van € 50,- per jaar. De berging en het buitenterrein zijn beveilgd met camera's, stalling blijft echter op eigen risico.

Jeugdwedstrijden Combi-Noord

Combi-Noord is een organisatie die voor de noordelijke provincies wedstrijden voor de jeugd organiseert. Vanuit onze vereniging doen altijd wel een aantal kinderen mee met deze leuke wedstrijden. Meer weten: www.jeugdwedstrijdzeilen.nl

Kijk in de Kalender » voor onze activiteiten!

46.2
18.216.251.37