30.01.2021
Nieuwsbrief 1 2021

2021

Het bestuur wenst iedereen veel gezondheid en een mooi vaarseizoen toe. We hopen dat de dreiging van het coronavirus snel afneemt en we dit jaar weer veel kunnen organiseren. Bijvoorbeeld de opening van het clubhuis, wat vorig jaar helaas niet plaats kon vinden.

2020 was een bijzonder jaar, veel kon niet door gaan maar heel veel ook wel. Van de oorspronkelijke planning moest veel worden aangepast. Met de inzet van velen zijn er veel activiteiten doorgegaan en kunnen we terug kijken op een eerste jaar met weer een eigen clubhuis waar veel activiteten in een aangepast vorm zijn doorgegaan en heel veel mensen hebben kunnen genieten van de verschillende vormen van watersport.

Nu is het winter en lijkt zeker door de huidige lockdown alles stil te liggen. Zo ziet het er ook uit. Toch is dat niet zo. We zijn al druk bezig met de organisatie en de planning van het jeugdzeilen, zeilen voor volwassenen en het suppen. Hoe dat er dit jaar precies uit gaat zien weten we nog niet. We houden er rekening mee dat er weer de nodige flexibilitet moet zijn. De ervaringen van vorig jaar hebben laten zien dat we dat kunnen.

Via de nieuwsbrief houden we iedereen op de hoogte. De Pinkstertocht en de Eindeseizoentocht voor motorboten staan al gepland, inschrijven hiervoor kan al via de website: Pinkstertocht

We willen van ons clubhuis een echte ontmoetingsplaats maken, voortaan is elke donderdagavond het Roefke open en bij mooi weer ook het terras. Leden, maar ook andere belangstellenden, zijn van harte welkom. Kom gerust langs voor een kopje koffie of een drankje! We laten weten wanneer dat echt van start kan gaan.

Het bestuur zoekt nadrukkelijk de samenwerking met anderen, zoals de roei- en kanovereniging en andere watersportverenigingen. Met het bedrijfsleven zijn we op zoek naar partnerships. Voor de gemeente en de provincie zijn we gesprekspartner op het gebied van watersport, zo zijn we bijvoorbeeld betrokken bij de ontwikkeling van het Waterfront.

De voorbereidingen van de algemene ledenvergadering zijn in volle gang. De penningmeester heeft de jaarcijfers al rond, het jaarverslag is ook al klaar. Normaal staat de ALV halverwege maart gepland, maar in verband met corona zijn we aan het kijken wanneer en in welke vorm deze zou kunnen plaatsvinden.  We zouden het liefst de ALV met veel leden in ons clubhuis houden maar of dat kan? Alle bestuursleden hebben al aangegeven ook komend seizoen bestuurslid te willen blijven. Wel zijn we op zoek naar uitbreiding van het bestuur of naar leden die ons willen ondersteunen, bijvoorbeeld bij de bezetting van de kantine, de coördinatie van het suppen, de coördinatie van het winterprogramma of als zeilinstructeur.

Heb je zelf nog ideeen die je uit wilt voeren schroom niet contact te zoeken. Een vereniging is er voor leden maar kan ook alleen draaien met de inzet van leden.

Voor meer informatie of opmerkingen: stuur een mail info@wsvdrachtenveenhoop.nl of bel even met Frans van der Burg: 06-38701497

Als mooie afsluiter: de ingezette ledengroei van vorig jaar zet door. In januari hebben we al zeven nieuwe leden mogen verwelkomen. Voor slechts 47,50 ben je al lid van deze bloeiende en groeiende watersportvereniging. Wie wil dat nu niet?

Voor de aanschaf van tien Optimisten voor de jeugd zoeken we partners!

Wil jij als bedrijf een partnership met de watersportvereniging aangaan? En de aanschaf van een Optimist mogelijk maken? Hoe mooi zou het zijn om straks met tien Drachtster bedrijven/automerken rond te varen, onder het motto 'Fossielvrij vooruit'. Als watersportvereniging willen we jouw bedrijf graag faciliteren bij activiteiten met klanten, bijvoorbeeld met een clinic suppen, zeilen of Skûtsjevaren. Iets voor jou? Meer weten? Bekijk de brochure. of neem contact op met de voorzitter: Joan Boelens, 06-53106752

17 maart: Clubhuis is verkiezingslokaal

Voor de gemeente Smallingerland gaat het clubhuis als verkiezingslokaal functioneren. Tussen 7.30 en 21.00 uur is stemmen mogelijk. Hier zijn we erg blij mee, het is een mooie gelegenheid om als vereniging je gezicht te laten zien. Hopenlijk weten veel mensen, ook na de verkiezingen, de weg naar watersportvereniging Drachten-Veenhoop te vinden.

11-stedentocht, is dat nog mogelijk?

De laatste 11-stedentocht op schaatsen is al weer 24 jaar geleden. Of het er ooit nog van komt? Gelukkig is er een alternatief: suppen. Daarbij zijn er twee mogelijkheden. Je kunt meedoen om de 220 km tocht non-stop  af te leggen op 4 en 5 september. Of je legt tussen 8 en 12 september een deel van het traject af, bijvoorbeeld in een dagtocht. Het lijkt ons leuk om voor de laatste optie te kiezen en met een groepje hiervoor te trainen en samen mee te doen.

Vorig jaar zijn we begonnen met het aanbieden van de cursus suppen voor beginners. Dit jaar willen we ons aanbod uitbreiden met cursussen voor gevorderden, tochten, trainingen en clinics. Het supseizoen begint voor de vereniging half mei, waarbij we natuurlijk ook afhankelijk zijn van de ontwikkelingen en afspraken rondom corona.
Ook wordt het mogelijk om buiten de lessen om gebruik te maken van onze boards. Voor slechts 75 euro per jaar kun je als lid het hele jaar een supboard gebruiken..
Via de nieuwsbrief houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen!

Winterzeilen

Zolang er geen ijs ligt kan er gezeild worden. De deelboten blijven in het water en er kan dus mee gezeild worden. Twee boten zijn afgetuigd maar één blijft er vaarklaar. De twee andere Valken zijn ook in een kwartiertje  vaarklaar als je dat zou willen. Met wat dikkere kleren aan is het ook in de winter prachtig op het water (en heel rustig).

39.6
18.222.23.119