03.12.2023
Nieuwsbrief 18 2023

Boeiende lezing 'Verre zeereizen'

Zondag 12 november was er een interessante lezing over verre zeereizen. De familie Hol vertelde over hun ervaringen en wat er allemaal komt kijken om als gezin een jaar op zee te zijn. Terug aan de wal zijn ze nu actief lid bij onze watersportvereniging: Robert geeft onder andere de cursus Vaarbewijs, Meike en Ties zijn instructeur bij de jeugd, waarbij Meike ook nog eens in het bestuurlid van de vereniging is en Anneke staat regelmatig achter de bar. Mocht iemand meer willen weten over zeilen op zee neem dan gerust contact met hen op.

17 december: lezing wedstrijdzeilen

Dick Klasema is een ervaren wedstrijdzeiler en meermaals Nederlands kampioen in de Sailhorse. Op enthousiaste wijze vertelt hij over alles wat er komt kijken bij wedstrijdzeilen.

De zwagers Bruno en Dick varen al dertig jaar samen in de Sailhorse. Ze winnen nationale titels, Sneekweken en handenvol Europacups. Wedstrijdzeilen deden ze al in hun jeugd, Dick begon met een Piraatje op de Veenhoop. Later volgde de Sailhorse, die met een spinaker, genua en met hangen in de trapeze veel te bieden heeft.

Een lezing voor iedereen die van zeilen houdt, en zeker ook interessant voor al onze jeugdzeilers. Van te voren aanmelden is niet nodig.
Attentie: de lezing begint deze keer om 15.30 uur.

Inloop:            15.00 - 15.30 uur
Lezing:           15.30 - 16.30 uur
Drankje na:    16.30 - 17.30 uur

Cursus Vaarbewijs 2

Voor de jaarwisseling zijn de beide cursussen Vaarbewijs 1 afgerond. In het nieuwe jaar starten met de cursus Vaarbewijs 2.

In vier bijeenkomsten leert u alles wat u moet weten om het examen VB2 te kunnen halen. VB2 is de aanvulling op VB1 en gaat over de noodzakelijke kennis voor het varen op grote wateren met stroom. Zoals het IJsselmeer en de Waddenzee.

De lessen VB2 worden op de volgende maandagavonden van 19.30. tot uiterlijk 22.00 uur gehouden.
Les 1                      15 januari 2024
Les 2                      29 januari 2024
Les 3                     12 februari 2024
Les 4                     26 februari 2024

De lessen worden gegeven in het clubhuis van WSV Drachten – Veenhoop: Gaasterdjip 5  9213 VP De Wilgen.

De kosten voor leden van WSV Drachten-Veenhoop zijn € 75,- voor niet leden 100,- Dit is inclusief het cursusboek en koffie en thee. Zonder cursusboek is het € 20 minder. De docenten zijn Jan Kampherbeek en Robert Hol. Het maximale aan cursisten is vijftien. Cursisten die de cursus VB1 hebben gevolgd hebben voorrang. Meer info via: jan@wsvdrachtenveenhoop.nl of via 0512-540887.

Opgeven kan via de volgenmde link: cursus VB2

Voor het klaverjassen is veel belangstelling, afgelopen 17 november was het gezellig druk.

De volgende avond staat gepland op vrijdag 29 december, en is al nagenoeg volgeboekt. Mocht je nog mee willen doen neem dan eerst even contact op met Djurre Botenga: 06-51058801.

Omdat er zoveel belangstelling is voor het klaverjassen heeft Djurre zelfs een speciaal Kerst Klaverjas Toernooi georganiseerd op zaterdag 23 december. Dit toernooi is al volgeboekt.

Jeugdactiviteiten in de winter

Dinsdag 9 januari 2024 vanaf 19.00 uur Schilderen.

Hoewel het niet lekker weer is om te gaan zeilen kunnen we genoeg andere leuke dingen doen in ons clubhuis!

Lijkt het je leuk om samen met de jeugdinstructeurs een avondje te schilderen? Meld je dan aan! Het is op dinsdag 9 januari en jullie mogen komen vanaf 7 uur. Tot snel!

20 januari 2024 vanaf 19.00 uur Spelletjes avond.

Is schilderen niet helemaal jouw ding maar vind je het wel leuk om gezellig met je vriendjes en vriendinnetjes op de vereniging te zijn, dan organiseren we 20 januari een spelletjesavond!

Kom gezellig langs en neem zelf spelletjes mee, voor de rest zorgen wij.

Zaterdag 30 december: Oliebolleninstuif

Tussen 15.00 en. 19.00 uur is iedereen van harte welkom voor een gratis kop koffie/thee met een oliebol!

48.5
3.145.130.31