27.02.2021
Nieuwsbrief 2 2021

ALV: 29 maart

Voor dinsdagavond 29 maart staat de Algemene Ledenvergadering gepland. Helaas is het niet mogelijk deze in het clubgebouw te houden, daarom gaan we dit digitaal doen via een zoommeting. Leden en donateurs worden hierover nog apart geïnformeerd.

Wimpel Marrekrite te koop

Vanaf maaandag 8 maart kun je de wimpel van de Marrekrite bij de WSV kopen. De wimpel kost 15 euro en is op donderdagavond bij het clubhuis af te halen, onder voorbehoud dat we weer open mogen zijn. Je kunt ook bellen voor een wimpel en een afspraak maken met Djurre Botenga: 06-51058801

Elfstedenweek te water

Schrijf je nu in voor de 25e Friesche Elfstedenweek te Water, welke wordt gehouden van 16 tot en met 21 augustus. De meerdaagse tocht is geschikt voor motor-. zeil- en roeiboten, sloepen, kano's en suppers. Je doet alle Friese elf steden aan en in zes daarvan wordt ook overnacht, inclusief de start- en finishplaats Leeuwarden. In de steden is een gratis ligplaats voor je gereserveerd. Het inleggeld voor deze tocht bedraagt per sloep, motor- of zeilboot 200 euro. Voor roeiboten, kano's en suppers is de inleg 160 euro per persoon (voor deze deelnemers wordt gratis het vervoer van bagage verzorgd). Meer weten: https://www.watersportverbond.nl/nieuws/inschrijving-voor-friesche-elfstedentocht-te-water-geopend

Suppen

We zijn druk bezig plannen te maken, het supseizoen bij de WSV begint half mei. Op 1 april zal alles op de website staan en dan is inschrijven ook mogelijk. Dus houd de website in de gaten. Hieronder alvast een voorproefje:

Naast de gewone Cursus Suppen voor beginners komt er ook een Cursus (On-)beperkt Suppen voor mensen die met een gewone beginnerscursus niet goed mee kunnen komen. Bijvoorbeeld door fysieke of mentale beperkingen. De groep is wat kleiner, het tempo ligt wat lager en er wordt gebruik gemaakt van extra brede boards.

Nieuw is de Cursus Suppen voor gevorderden, waarbij in twee lessen de technieken uit de Cursus Suppen voor beginners nog een keer onder de aandacht komen en er een verdere verdieping plaats vindt.

Voor de fanatieke sporters komt er op vrijdagavond een Sup Trainingsgroep. Wekelijks gaan we werken aan techniek en conditie, waardoor je straks kunt deelnemen aan langere suptochten. Daarbij lijkt het ons leuk om met een aantal mensen deel te nemen aan een deeltraject van de 11-steden-supweek, welke wordt gehouden van 8 tot en met 12 september. Een landelijk evenement waarvoor ook internationaal belangstelling is: https://www.sup11citytour.com/registration/entry-information

Donderdagavond wordt onze vaste clubavond: Recreatief Suppen. Plezier en gezelligheid staan voorop, met elke week een andere uitdaging.

Maandelijks organiseren we een SUP-Balance. Met een groep gaan we het water op om vervolgens op een board aangepaste ontspanningsoefeningen te doen.

Een keer per maand willen we op zondag een Suptocht organiseren, bijvoorbeeld naar het centrum van Drachten, Opeinde of Oudega. In september varen we met een aantal Skûtjes vanuit het clubhuis naar de Alde Feanen, gaan daar suppen en zeilen dan weer terug en sluiten af met een gezellige barbeque.

Deelsupgebruik. Als er geen lessen of tochten zijn kunnen leden straks voor 75 euro per jaar gebruik maken van een board van de vereniging.

Met de lente in aantocht beginnen de zeilkriebels ook weer te komen.

De jeugdzeilcommissie heeft een planning gemaakt voor het hele seizoen. Naast de gewone zeilavonden komen de elfstedentocht en de nachtspeurtocht natuurlijk ook weer op het programma.

De eerste zeilavond zal zijn op 16 april. Met de nodige aaanpassingen is het vorig jaar goed gegaan. Het ziet er naar uit dat we voldoende mogelijkheden hebben om ook dit jaar weer met een grote groep het water op de te gaan.

Voor kinderen die voor het eerst kennis gaan maken met zeilen heeft de WSV een aantal Optimisten beschikbaar. Dit jaar willen we een aantal nieuwe Optimisten aanschaffen zodat starters in de watersport ook prima materiaal hebben en zoeken daarvoor partners.

Voor € 1750,- vaart er een groot aantal jaren een Optimist rond met daarop de naam en logo's van het bedrijf. En natuurlijk stellen we daar wat tegenover, zoals een gratis clinic, en faciliteren we graag het bedrijf bij activiteiten voor klanten. Meer informatie staat in bijgaande brochure: https://www.wsvdrachtenveenhoop.nl/static/download/brochure-optimisten/brochure-digitaal-.pdf

Een voorbeeld van hoe een Optimist er dan uit kan zien staat hieronder:

Als er nieuwe Optmisten komen dan zijn er gelukkig ook oude Optimisten. De oude Optimisten zijn natuurlijk ook echt oud anders zouden we geen nieuwe nodig hebben. Heb je  belangstelling voor één van de oude Optimisten dan kan je er voor € 100,- een overnemen van de WSV.

Ken je een bedrijf die ook een bijdrage wil leveren aan watersportplezier van kinderen en die ons wel wil ondersteunen om dat mogelijk te maken? Geef dat dan door, we nemen graag contact met ze op. Dat kan via de mail: jeugdzeilen@wsvdrachtenveenhoop.nl of door te bellen met Joan Boelens: 06-53106752 of Jan Kampherbeek: 06-51602022

Stoelen en tafels

In de kantine staan nieuwe grotere tafels en voor het  buitenterras (dat we hopenlijk van de zomer veel kunnen gebruiken) hebben we andere tafels en stoelen geregeld.

We hebben dus een aantal stoelen en tafels over. Weet je iemand of een organisatie die we met deze spullen een plezier kunnen doen laat het dan aan ons weten: info@wsvdrachtenveenhoop.nl

Deelboot

Het weer is veranderd van prachtig schaatsweer naar heerlijk zeilweer. De deelboten lagen vast in het ijs en waren afgetuigd. Met mooi weer in aantocht hebben we er weer twee getuigd. Op het water waar de ene week is geschaatst werd de week daarna al weer gezeild. Mooi om te zien dat onze boten gebruikt worden waarvoor ze zijn. Zo willen we leden de mogelijkheid geven om watersport te beleven.

44.5
3.144.96.159