16.05.2021
nieuwsbrief 4 2021

Bijna .... 200 leden

Na een jarenlange terugloop van leden groeien we weer. Op 1 januari 2020 hadden we 157 leden. Dit jaar hebben zich al 34 nieuwe leden aangemeld. Begin dit jaar hadden we 165 leden, nu zijn dat er 199. Op naar de 200!

Het seizoen is langzaamaan begonnen. De cursussen hebben we af moeten zeggen. Binnen de maatregelen zijn er nu toch wel wat mogelijkheden om met elkaar of alleen van de watersport te genieten. De signalen zijn positief. Als de maatregelen minder worden kunnen we weer meer activiteten ontplooien. Er liggen al de nodige plannen klaar maar er kunnen altijd plannen bij. Heb je als lid van WSV een idee voor een leuke activiteit in en rond de watersport .... laat het weten. We hebben steeds meer mogelijkheden.

We hebben er zin in!
- We zijn er klaar voor en hebben er zin in. Voor de cursussen voor beginners en de vervolgcursussen zijn al veel aanmeldingen, een aantal is zelfs al volgeboekt.

- 30 mei hebben we een primeur: de eerste door de vereniging georganiseerde zondagochtend suptocht, zowel voor de beginnende als ervaren supper. We beginnen om 10.00 uur, suppen ongeveer 6,5 km, ieder kan dit op eigen tempo doen, en genieten daarna dan van een lunch bij het clubhuis, uiteraard op gepaste afstand. Voor wie daarna nog wil hebben we nog een tweede route uitgezet, ook van 6,5 km. Het lijkt ons erg gezellig als je mee gaat!

- 3 juni starten we met de recreatieve groep: elke donderdag met een vaste groep onder leiding van instructeurs lekker suppen. Plezier staat voorop.

- 4 juni starten we met de trainingsgroep: elke vrijdagavond werken aan je conditie en techniek, met als doel dat je straks met gemak wat langere tochten kunt suppen.

- Aanmelden kan via de website: www.wsvdrachtenveenhoop.nl

Nieuwtjes

- Sponsors: de club van honderd: voor 100 euro per jaar kun je onze vereniging sponsoren, waarbij je als bedrijf een plek krijgt op de website.  Afgelopen maand hebben we twee nieuwe sponsoren mogen verwelkomen: You Turn Management en Outbooard occasions. Iets voor jouw bedrijf?: www.wsvdrachtenveenhoop.nl/sponsoren-algemeen

- Sponsors: ook ondersteunen bedrijven ons in praktische zin. Zo heeft Jachtwerf Bolt geheel belangeloos onze drie Valken uit en in het water getakeld, waardoor we ze in de antifouling konden zetten. Waarvoor dank.

- In de vorige nieuwsbreif schreven we over de Pinkstertocht, welke wordt gehouden van vrijdagavond 21 mei tot en met 24 mei. Inschrijven kan nog steeds: www.wsvdrachtenveenhoop.nl/event/248

- Het Gaastereiland wordt steeds meer Het Watersportcentrum van Drachten en omgeving. Met valkzeilen, jeugdzeilen, suppen, motorbootvaren, skûtsjevaren, roeien en kanoën. Kijk ook ens op de website van de roeivereniging: www.dedragt.nl of op de website van de kanovereniging: www.frosken.nl

Dit jaar zouden we vroeg beginnen, immers vorig jaar zijn we een aantal mooie zeilavonden misgelopen. Helaas was het weer dit jaar heel anders. We hebben dus wat andere activiteiten moeten doen.

De nieuwe bootjes werden vakkundig getuigd.

Daarnaast zijn al een aantal bootjes van de sponsornamen voorzien. Hierbij een voorbeeld. Als alle bootjes voorrzien zijn van sponsornamen zullen we dat natuurlijk ook laten zien.

Een aantal bikkels zijn al wel wezen zeilen. Na afloop was er dan warme chocolademelk in het clubhuis.

De komende weken gaan we weer echt het water op. Op donderdagavond de jeugdzeilers en op vrijdag de Optimistenzeilers.

Valkzeilen

Zeillessen op de Valken kunnen we helaas door de corona-maatregelen nog niet geven. Hopenlijk kunnen de maatregelen snel versoepeld worden.

Toch wordt er volop met de Valken gezeild. Er zijn weer een aantal nieuwe deelbooteigenaren. Dat is mooi. Het gebruik van de boten is dan ook toegenomen. Regelmatig zijn de Valken op het water rond Drachten of in de Alde Feanen te zien.

51.0
3.137.220.120