06.04.2022
Nieuwsbrief 4 2022 cursisten suppen

Suppen bij Watersportvereniging Drachten-Veenhoop

Het is bijna zover en we gaan weer het water op!
Ons aanbod staat op de website, je kunt je nu al inschrijven.

De instructeurs hebben er zin in en staan voor jullie klaar!

Cursus Suppen voor beginners

Altijd al willen leren suppen? Met deze cursus krijg je in drie lessen van elk 75 minuten de beginselen onder de knie. Opstappen, leren opstaan en balanceren op je board, houding, techniek, materiaalgebruik en veiligheid staan centraal. We werken in groepen van maximaal 8 cursisten.
Kosten: € 40,- voor leden en € 55,- voor niet-leden, inclusief koffie/thee na afloop.

Cursus Suppen vervolg

Een cursus van twee lessen waarin we aandacht besteden aan suppen met verschillende windsoorten en waterstromingen, het suppen op tempo en we geven tips voor onderweg als je een langere afstand supt. Ook gaan we dieper in op de techniek van de peddelslag en het bochtenwerk.
Kosten: € 35,- voor leden en € 45,- voor niet-leden, inclusief koffie/thee na afloop.

Recreatief suppen op donderdagavond

Elke week met een groep suppen, waarbij plezier op het water voorop staat. We maken een tochtje van 75 minuten, waarin ook tijd is voor balans-, ontspannings- en vaardigheidsoefeningen. De kantine en het terras zijn open, dus na afloop kun je ook nog gezellig een drankje nemen. Je kunt je per avond inschrijven, plan dus nu al je eigen supseizoen.
Kosten: € 7,50- voor leden en € 12,50 voor niet-leden.

Zomeravond SUP-tocht

Op een doordeweekse avond gewoon er even lekker samen op uit. We maken een tochtje van ongeveer 5 kilometer. Je kunt per avond inschrijven.
Kosten: € 7,50- voor leden en € 12,50 voor niet-leden.

Verkoop SUP-boards met ledenkorting

Net als vorig jaar verkopen we aan leden boards van het merk Shark, waar we zelf ook mee suppen. Als lid krijg je korting op de officiële verkoopprijs. Kijk op onze website.

Wil jij ons dit seizoen helpen?
Of misschien wel instructeur worden?

Hulp bij de beginnerscursus

Hierbij zit soms nogal wat niveauverschil en bij de eerste les is nog niet bekend wat mensen kunnen. Het kan dan voor een instructeur soms lastig zijn om alle aandacht goed te verdelen. We zijn op zoek naar mensen die de instructeur willen ondersteunen, in ieder geval bij de eerste les van een cursus, maar misschien ook wel bij de hele cursus van 3 lessen. De cursussen zijn op maandag-, dinsdag-, woensdag- en vrijdagavond, zie voor de planning de website.

Je krijgt begeleiding van de instructeur en doet ervaring op met suppen, lesgeven en werken met groepen. Mocht het wederzijds bevallen dan is het misschien mogelijk dat je volgend jaar op kosten van de vereniging de opleiding voor supinstructeur kunt volgen. En daarna ook bij ons kan lesgeven.
Mocht je op een van deze avonden willen helpen neem dan contact op met de coördinator van het suppen, Wypkje Hamburg: supschooldrachten@hotmail.com

Hulp bij de recreatieve avond

Voor de recreatieve avond op donderdag zoeken we iemand die de instructeur kan ondersteunen als de groep groter is dan 8 mensen. Je krijgt begeleiding van de instructeur en doet ervaring op met suppen en werken met groepen. Mocht het wederzijds bevallen dan is het misschien mogelijk dat je volgend jaar op kosten van de vereniging de opleiding voor supinstructeur kunt volgen. En daarna ook bij ons kan lesgeven.
Mocht je willen helpen neem dan contact op met de coördinator van het suppen, Wypkje Hamburg: supschooldrachten@hotmail.com

Watersportvereniging Drachten-Veenhoop.

De vereniging kent een gezinslidmaatschap, dat wil zeggen dat dat als je lid bent ook een eventuele partner en kinderen tot 18 jaar gebruik kunnen maken van de voordelen van het lidmaatschap. Zoals korting bij zeilen, suppen, cursussen en de aanschaf van een SUP-board. Het lidmaatschap bedraagt €49,50 per jaar.

Tot ziens bij de watersportvereniging!

Samenwerking met Supschool Drachten

Een van onze instructeurs, Wypkje Hamburg, is een eigen supschool begonnen. Hiermee werken we intensief samen. Ons gezamenlijke doel is zoveel mogelijk mensen aan het suppen te krijgen.

Daarbij versterken we elkaar. Mensen die bij ons een cursus hebben gevolgd en het misschien leuk zouden vinden om met collega’s een clinic te volgen verwijzen we naar de Supschool. En mensen die een clinic hebben gevolgd en misschien wel willen leren suppen verwijst de Supschool door naar ons.

WSV DrachtenVeenhoop richt zich op

Mensen leren suppen: beginnerscursus
Cursus voor gevorderden
Zomeravondtochten
Recreatief suppen op donderdagavond

Supschool Drachten richt zich op

Clinics
Supschool Drachten verzorgd verschillende soorten clinics. Voor sommige kun je je persoonlijk aanmelden, maar de meeste clinics zijn per groep te boeken. Een aantal voorbeelden zijn: bedrijfsuitjes, afdelingsuitjes, kinderfeestjes, uitje met je sportteam, uitje met je klas, sportdag, teambuilding of bijvoorbeeld een clinic met eigen supboard. De meeste clinics vinden plaatsen vanaf Watersportvereniging Drachten-Veenhoop, maar een locatie naar wens is in overleg zeker mogelijk.

Techniektraining Sup11
De meeste suppers vinden het heerlijk om een rondje, al kletsend, te suppen. Daarnaast is er een steeds groter wordende groep suppers, die het suppen als een sport ziet. Vanaf dit seizoen verzorgt Supschool Drachten elke week een techniektraining in Drachten. Ook gaan we een aantal zaterdagen kilometers suppen. Dit is een mooie training voor de SUP11 (SUP-Elfstedentocht)

Sups huren of kopen
Er is veel vraag naar verhuur van sups, dit is mogelijk via Supschool Drachten. Online kun je een board reserveren om zelfstandig heerlijk het water op te gaan. Via onze website kun je ook zelf een board aanschaffen. Wil je deze eerst uittesten? Dan is dat zeker mogelijk.

72.0
3.128.203.143