28.01.2023
Nieuwsbrief 4 2023

5 februari presentatie:
Varen doe je samen, Onno Walda

Veel recreanten en watersporters genieten van de Nederlandse vaarwateren. Beroepsschippers maken voor hun werk gebruik van hetzelfde vaarwater. Om samen op een veilige manier gebruik te maken van vaarwegen, is het belangrijk dat alle gebruikers rekening met elkaar houden. Varen doe je namelijk samen!

‘Varen doe je Samen!’ is een voorlichtingscampagne en heeft als doel de veiligheid op en rond het water te vergroten, zowel tussen recreatievaart en beroepsvaart als recreatievaart onderling. Het gaat daarbij om de thema’s als (technische) preventie, reisvoorbereiding, vaaruitrusting, veiligheid op het water, goed zeemanschap en duurzaam vaargedrag. ‘Varen doe je Samen!’  is een kenniscentrum voor alles wat met onze vaarwegen te maken heeft.

Meer info: www.varendoejesamen.nl

De samenwerkende partners van ‘Varen doe je Samen!’ bundelen hun kennis, netwerken en communicatiekracht om de verschillende vaarweggebruikers voor te lichten en te motiveren om de vaarwegen en de wateren veilig met elkaar te delen. De partners zijn: Watersportverbond, Rijkswaterstaat, de Provincies, Unie van Waterschappen, Port of Amsterdam, Port of Rotterdam, Koninklijke Schuttevaer, KNRM, Reddingsbrigade, KNMC, HISWA, Netwerk Waterrecreatie, Sportvisserij Nederland, Koninklijke Marine en de Politie.

Wat zeker in de presentatie aan bod komt:

- Vaarregels
- Veerponten
- Bruglichten
- Communicatie per marifoon

En daarnaast alles wat men wil weten.

De presentatie wordt afgesloten met een quiz over vaarregels, borden en navigatieverlichting.

Inloop 14.30 uur
Start presentatie 15.00 uur

(Voor leden van de watersportvereniging zijn de koffie en thee natuurlijk gratis.)

Oproep voor kantinedienst

In de vorige nieuwsbrief hebben we gevraagd of mensen 1 of 2 keer per seizoen bij een kantinedienst willen helpen. Tussen 1 mei en 1 oktober willen we namelijk graag de kantine donderdagavond open hebben, van 19.00 uur tot 22.00 uur. Hoe meer mensen helpen des te leuker en makkelijker het voor iedereen wordt.
Drie mensen hebben zich via de nieuwsbrief hiervoor aangemeld, waar we heel blij mee zijn. Graag willen we de groep nog iets groter maken. Iets voor jou? Eventueel samen met je partner, vriendin of vriend een kantinedienst doen?

Meld je dan aan bij Frans van der Burg: info@wsvdrachtenveenhoop.nl
- je naam/namen
- telefoonnummer(s)
- mailadres(sen)
- indien al mogelijk: twee voorkeursdata

Natuurlijk wordt je goed ingewerkt, en mocht je een keer toch niet kunnen dan is onderling ruilen altijd mogelijk.

53.0
18.191.186.72