06.06.2021
Nieuwsbrief 5 2021

Nieuwsbrief 5

Dit keer een korte nieuwsbrief. Onze secretaris Frans van den Burg verzorgt altijd het grootste deel van de nieuwsbrief. Hij geniet van een welverdiende vakantie, natuurlijk op het water.Toch zijn er wel de nodige ontwikkelingen te melden nu er veel activiteiten door gaan.

Vanaf 5 juni zijn er minder beperkingen. Dat is mooi want dan kunnen we meer activiteten doen zonder allemaal voorzorgsmaatregelen.

De laatste weken zien we al veel meer bezoek aan het clubhuis. Prachtig. Daar hebben we ons clubhuis voor. Als ontmoetingsplaats voor leden en geïnteresseerde watersporters.

Meer bezoek betekend echter ook dat er meer aandacht nodig is voor het beheer en onderhoud van het clubhuis. We zijn dan ook dringend op zoek naar mensen die af en toe ( of regelmatig) een bardienst willen draaien en ons willen helpen met het schoonhouden van het clubhuis.

Wil je ook een steentje bijdragen laat het dan aan ons weten.

Bestuur WSV Drachten - Veenhoop

Suppen.

Er wordt ( bijna) elke avond gevaren met de supplanken. Op zondag 30 mei is de eerste suptocht gehouden. Een mooi traject suppen en afsluiten met een gezamenlijke lunch. Het was prachtig weer. De volgende suptocht stata gepland voor 27 juni ( naar Oudega)
Daarnaast zijn er lessen voor zowel beginners als gevorderde suppers. Elke donderdag is er recreatief suppen voor wie maar wil.

Meer informatie op de website:informatie suppen

Jeugdzeilen.

Na een koud begin van het seizoen hebben we nog al een aantal avonden prachtijg weer.

Op donderdag avond zeilen de jeugdzeilers in drie groepen. Hun boten vullen nu het hele achterterrein bij het clubhuis.

Op vrijdag zijn de optimistenzeilers aan de beurt. Afgelopen vrijdag zijn de nieuwe bootjes van de vereniging door de zeilers getest op het water. Dat zag er vleurig uit.

Op zondag 13 juni gaan de jeugdzeilers zeilen op het skûtsje Doeke van Martina Zo leren ze niet alleen hun eigen boten zeilen maar ook het zeilen met historische vaartuigen.

Omdat we met veel kinderen zeilen haden we ruimte te weinig voor onze optimisten hadden  hebben Oeds Veenstra en Djurre Botenga een nieuwe optimistenstalling gebouwd.  We kunnen nu buiten het clubhuis, overdekt, 12 optimisten kwijt zonder ze op de grond te hoeven leggen. Dat is heel mooi en weer een stap vooruit.

Zeilen voor volwassenen

Nu de coronamaatregelen verminden kunnen we ook weer meer met de Valken zeilen.

Er liggen mooie plannen klaar, en er zijn ook al een paar aanmeldingen voor zeilles. We hadden in de winter gepland om een planningspagina in de website van de vereniging in te bouwen, Een pagina waarop leden en instructeurs zich voor woensdagavond en zaterdagochtend zouden kunnen inschrijven voor lessen.

En ook om in te kunnen schrijven op de workshops die we willen gaan aanbieden.

Dit zou een op zichzelf werkend systeem moeten zijn, waarbij van een “coördinator” alleen een toeziend oog nodig zou zijn.

Helaas is deze pagina nog steeds niet klaar. Dat betekend we de inschrijvingen “met de hand” gedaan moeten worden. We zoeken iemand die dat, zolang er geen mogelijkheid op de website is, zou willen coördineren.

Tot nu toe hebben we daar nog niemand voor gevonden

Dat betekent dat we voorlopig nog geen zeillessen voor volwassenen kunnen gaan aanbieden.

Het betekend niet dat de valken niet worden gebruikt. De deelbooteigenaren varen regelmatig met de valken en ook bij andere activiteiten worden ze ingezet.

Wil jij voorlopig de coordinatire van de lessen ovor volwassenen doen meldt dat dan via:

valkzeilen@wsvdrachtenveenhoop.nl

Pinkstertocht

Ook dit jaar toch een gezellig samenzijn ondanks corona. Het programma was aangepast. Vrijdags zijn we samengekomen bij het clubhuis. Zaterdags een ontbijt de s'avonds een bq waar we van genoten hebben. Zondags na het ontbijt zijn we naar de Joure gevaren in de regenbuien. Daar heeft een ieder het eten aan boort gekregen. Dat eten was voortreffelijk verzorgt was door de Oranjerie. Ondanks corona en het weer dat wat tegenviel hebben we toch met elkaar genoten van een heel gezellig Pinksterweekend.

Nieuws

Ons clubhuis wordt niet alleen door mensen gebruikt. Zo heeft een familie koolmees onder het dak van het clubhuis onder een plaat een nestje gebouwd en 4 jongen groot gebracht. Het nestje was vanbinnen te zien en de jongen waren goed te horen.

We zijn met de Roeivereniging en de kano vereniging in overelg om tussen de clubgebouwen in een sanitaireunit te bouwen met kleedkamers en douches en een paar WC's. Daar is behoefte aan.

68.1
52.14.130.13