18.02.2023

Zondag 5 februari:
Lezing Varen doe je samen
.

Afgelopen zondag 5 februari was er een bijzonder interssante lezing van Onno Walda over Varen doe je samen. Vaarregels, bruglichten en veerponten, alles kwam voorbij. Voor veel aanwezigen bleek dat men toch niet alles wist.

Weet jij wie er voorrang moet geven als een kleine motorboot een supboard kruist en wie er voorrang moet geven als een zeilschip een supboard kruist?

Maandag 6 maart: Start cursus
Theoretische Kustnavigatie

Een verdere verbreding van de navigatie op zee, als aanvulling op de kennis van Vaarbewijs 2, wordt gegeven in de cursus Theoretische Kustnavigatie. Wil je meer weten van de navigatie op zee dan is deze cursus een prima aanvulling. In drie avonden gaan we verder waar Vaarbewijs 2 gebleven is. Op dit moment is het onduidelijk of er ook examen gedaan kan worden ovor het certificaat Theoretische Kustnavigatie.

De data voor de lessen Theoretische kustnavigatie zijn:
Les 1     6 maart 2023
Les 2     20 maart 2023
Les 3     3 april 2023

De kosten voor leden van WSV Drachten-Veenhoop bedragen € 30,-.
Voor niet-leden is dit € 50,- Dit bedrag is inclusief koffie en thee.
De docenten zijn Jan Kampherbeek en Dick van der Molen.
Meer informatie: 0512-540887 of jan@wsvdrachtenveenhoop.nl
Inschrijven via de website: www.wsvdrachtenveenhoop.nl/cursussen

Vrijdag 10 maart: Klaverjassen

Meer info: www.wsvdrachtenveenhoop.nl/klaverjassen

Zondag 12 maart: Lezing KNMR

Ook dit wordt weer een interessante en gezellige middag in het Roefke.
Meer informatie over deze lezing in de volgende nieuwsbrief.

Woensdag 22 maart:
Algemene Ledenvergadering

Wil jij ook weten hoe het met de vereniging gaat? Zet dan deze datum alvast in je agenda. We blikken kort terug op afgelopen jaar en kijken vooral vooruit: wat zijn de plannen voor dit jaar. Binnenkort staan alle stukken van de ALV op het alleen voor leden toegankelijke deel van de website. Meer nieuws hierover in de volgende nieuwsbrief.
Voor de functie van secretaris zoeken we nog een nieuw bestuurslid: wil jij het komende jaar samen met de huidige secretaris Frans van der Burg deze functie invullen om het daarna van hem over te nemen? Mail of bel dan even: info@wsvdrachtenveenhoop.nl of 06-38701497

Donderdag 23 maart:
Bijeenkomst vrijwilligers

Afgelopen tijd hebben we gevraagd of mensen een keer willen helpen met een kantinedienst op donderdagavond tussen 19.00 en 22.00 uur tussen 1 mei en 1 oktober, een keer willen helpen met schoonmaken of willen helpen met onderhoudswerkzaamheden rondom het clubhuis.

We zijn blij dat veel mensen hierop gereageerd hebben:
Janneke, Riemer, Zwaantje, Annalies, Joke, Baukje, Anita, Anneke, Robert, Jelle, nog een andere Jelle, Zahraa, Mark, Janny, Cees, Froukje, Lisbeth, Andrea, Harry, Wieger, Carl, Roelof, Jaap, Djurre, Joost, Joan, Marijke en Frans.

Donderag 23 maart van 20.30 tot 21.30 uur hebben we een bijeenkomst gepland om het er met elkaar over te hebben, een en ander uit te leggen en verder uit te werken. Iedereen die zich hiervoor heeft aangemeld krijgt binnenkort per mail een uitnodiging.

26 mei tot 29 mei: Pinkstertocht

Net als voorgaande jaren organiseren we ook dit jaar weer de Pinkstertocht. We beginnen vrijdag 26 mei met een gezellige avond in het Roefke. Zaterdagochtend is er natuurlijk weer een uitgebreid ontbijt, waarna we met de boot of auto vertrekken. De bestemming is waarschijnlijk De Potten aan het Sneekermeer of de haven in Balk, waar we 's avonds gaan genieten van een heerlijke BBQ.
Voor degenen die het leuk vinden huren we zondagmiddag elektrische Scooters, waarmee we een rondje Sneekermeer of naar het IJsselmeer gaan rijden. Zondagavond kunnen we met diegenen die dat willen nog naar de Chinees. Maandag gaat een ieder weer zijn gang, want er zijn natuurlijk ook mensen die dinsdag weer aan het werk moeten.

Kosten: €27,50 pp, inclusief ontbijt en een BBQ-pakket van Biesma.
Als je een vegetarisch BBQ-pakket wil dit graag even aangeven.
Extra: huur elektrische Scooter €30,- pp. Lijkt je dit leuk dan dit ook even aangeven

Opgeven:
Opgeven bij Djurre Botenga: djurre@wsvdrachtenveenhoop.nl of 06-51058801
Opgeven voor 1 mei, anders wordt het tekort dag om alles te regelen.

Zaterdag 17 juni: Jubileum!
125 jaar WSV Drachten-Veenhoop

Dit jaar bestaan we 125 jaar, waarmee we de oudste sportvereniging van Smallingerland zijn! Zaterdag 17 juni willen we dat uitgebreid vieren, met overdag een watersportdag. Zet ook deze datum alvast in je agenda, meer informatie volgt in de komende nieuwsbrieven.

Watersportweek 28 augustus tot 2 september

In de laatste week van de zomervakantie willen we een watersportweek organiseren voor kinderen van 8 t/m 14 jaar die niet op vakantie kunnen.
We zien dat er een groep kinderen is die om verschillende redenen niet op vakantie kunnen. De Optimistenzeilinstructeurs zien dat ook en hebben bedacht dat we als WSV best veel mogelijkheden hebben om voor die groep kinderen een leuke vakantieweek, gericht op watersport, te organiseren. Zo hebben we natuurlijk onze Optimisten maar ook Valkzeilen en Suppen komen op het programma.

De voorbereidingen zijn al begonnen. Zo is er overleg met de gemeente geweest over een subsidie, is er een concept programma gemaakt en kijken we wat er verder nog aangeschaft moet worden (bijvoorbeeld kinderzwemvesten etc).

39.8
3.80.164.96