27.12.2020
Nieuwsbrief 6 2020

Voor watersportvereniging DrachtenVeenhoop was 2020 een goed jaar. Voor het eerst sinds vele jaren zijn we weer gegroeid in ledenaantal. Ook dit jaar hebben een tiental leden hun lidmaatschap opgezegd, het betrof hier motorbootvaarders die geen boot meer hedden of zelfs zijn overleden. Hier tegenover stond een groei van 26 nieuwe leden, het betrof hier suppers, jeugdzeilers, valkzeilers en zels een nieuwe motorbootvaarder.

Ondanks Corona hebben we toch een aantal activiteiten kunnen ontwikkelen en aanbieden.

Het jeugdzeilen kon, met wat aanpassingen, toch doorgaan. Met veel enthousiasme is er dit jaar weer gezeild in Optimisten, Splahes en Lasers.

We hebben dit jaar drie polyvalken aangeschaft waardoor we nu ook zeillessen aan volwassenen hebben kunnen geven. Als de boten niet gebruikt worden kunnen leden de polyvalken tegen een vergoeding gebruiken, het zogenaamde deelbootgebruik.Ook dit is een succes.

Het suppen, stand up paddling, was voor ons een nieuwe tak van watersport. Zes mensen hebben in mei/juni de opleiding voor supinstructeur gevolgd en we hebben supboards aangeschaft. Maar liefst bijna honderd cursisten hebben dit jaar de cursus voor beginners gevolgd.

Wat betreft het motorbootvaren kon helaas de pinkstertocht niet doorgaan. Gelukkig was het wel mogelijk om een tocht in het najaar te organiseren, welke zeer geslaagd was.

De cursussen vaarbewijs 1 en 2 en de module kustnavigatie zijn,ook dit jaar weer gegeven.

Het winterprogramma, met onder andere lezingen op zondagmiddag, kon helaas in verband met corana niet plaatsvinden. Wel kon het klaverjassen doorgaan

Met voldoening kijkt het bestuur terug op het afgelopen jaar. We zitten al weer vol plannen voor volgend jaar, maar daarover meer in de nieuwsbrief van januari. Het bestuur wenst iedereen alle goeds voor een mooi watersportseizoen 2021, en hoopt dat we elkaar in goede gezondheid veel mogen ontmoeten.

Cursus Vaarbewijs 2 start 25 januari 2021

Na de jaarwisseling beginnen we met de cursus Vaarbewijs 2. Heb je al Vaarbewijs 1 en wil je dat uitbreiden naar Vaarbewijs 2 geef je dan op.

De cursusdata zijn: 25 januari, 1 februari, 15 februari, 1 maart en 15 maart

Er is nog plaats!. Opgeven kan via de website: opgave Vaarbewijs 2

Na afronding van de cursus Vaarbewijs 2 gaan we een aantal lessen theoretische kustnavigatie geven. Wil je dus het grotere water op dan is dit weer een mooie aanvulling. Ook hiervoor kun je je opgeven via de website.

Stagiaires CIOS

Ondanks het koude water: Nathan en Timo hebben er zin in!

Samen met de begeleiders hebben Timo en Nathan al een aantal leuke activiteiten bedacht. De volgende activiteten zijn gepland:

• Zaterdag 23 januari filmmiddag en avond met pannenkoeken eten voor de jeugdzeilers (vanaf 13.30 uur )
  • Zaterdag 30 januari 14.00 uur speurtocht voor de Opti-kinderen
  • Zaterdag 13 februari 14.00 uur – 16.00 uur: BINGO voor de Opti-kinderen
  • Zaterdag 6 maart 19.00 uur -21.00 uur: Spelletjesavond voor de Jeugdzeilers.
  • Zondag 25 april: Bij het clubhuis opstappen op de Doeke. Varen naar Earnewoude en daar de Escape room bij de Twirre voor de Jeugdzeilers.

Natuurlijk zijn we afhankelijk van de stand van zaken rondom de corona maatregelen.  Reserveer alvast deze data, later volgt er meer informatie.

Supboard met 25% korting kopen?

Overweeg je om een supboard aan te schaffen? Dan is het daar nu het moment voor. Als lid van WSV DrachtenVeenhoop krijg je bij een bestelling voor 1 mei tot 25% verenigingskorting op de nieuwste modellen van het merk SHARK.
Nieuwsgierig naar de boards en de prijzen? Voordelig een board kopen

Het bestuur stelt zich voor: deze keer..... Bert

Mijn naam is Bert Doosje. Ik ben dit jaar 50 geworden. Frederika en ik wonen sinds juli 2007 in Friesland samen met onze kinderen, Melany en Nick.
Ik ben opgegroeid in Wanneperveen vlakbij de Wieden en de Beulake. Al vanaf jonge leeftijd ben ik op het water te vinden, of het nou hard bevroren is, zodat je heerlijk kunt schaatsen, of lekker warm is om te zwemmen, zeilen en vroeger, surfen.

Ik heb 23 jaar bij Royal BAM Groep gewerkt in diverse inkoop(management)functies bij bedrijfsonderdelen door het gehele land. Sinds september 2017 werk ik als Supply Chain Manager bij het bedrijf dat de mooiste zeiljachten ter wereld ontwikkelt en bouwt, Royal Huisman. De ultieme combinatie van werk en passie.

Sinds maart 2019 ben ik penningmeester bij onze mooie vereniging. Vorig jaar stond voor mij als penningmeester in het teken van de financiële begeleiding en bewaking van de nieuwbouw van ons clubgebouw. Met de uitbouw van onze verenigingsactiviteiten dit jaar hebben we ook de budgettering en budgetbewaking aangepast zodat we als bestuur goed in control zijn en blijven. Komende periode staat in het teken van de jaarcijfers van onze vereniging en ik krijg nu al energie van de mooie plannen en ideeën voor volgend jaar.

Nieuws

• Onze vereniging is een van de weinige watersportverenigingen in Nederland welke groeit in ledenaantal.
  • Ook volgend jaar hebben we de ambitie om te groeien in ledental, waardoor we nog meer activiteiten kunnen ontwikkelen en aanbieden. Weet jij misschien iemand die lid wil worden?
    Wat de voordelen zijn van het lidmaatschap? Voordelen lidmaatschap

77.0
13.59.82.167