04.05.2023
Nieuwsbrief 9 2023

Zaterdag 17 juni: jubileum 125 jaar WSV

Dit jaar bestaat Watersportvereniging Drachten-Veenhoop 125 jaar, en daarmee zijn we waarschijnlijk de oudste sportvereniging van Smallingerland. Dat willen we vieren ook!

We zijn een bloeiende vereniging, met sinds 2019 weer een eigen clubhuis, botenberging en aanlegsteiger. Op 1 januari 2020 bedroeg het aantal gezinnen dat lid was 157, op 1 januari 2023 was dat aantal al gegroeid tot 221. www.wsvdrachtenveenhoop.nl

Van 12.00 tot 16.00 uur

organiseren we samen met een aantal andere verenigingen een watersportdag.
Je kunt dan actief kennis maken met verschillende watersporten, zwemvesten zijn aanwezig en de instructeurs staan voor je klaar! Neem gerust je familie en vrienden mee.

- Jeugdzeilen in onze eigen Optimisten

- ​​​Valkzeilen in de Valken van de vereniging

- Leren suppen op boards van de vereniging

- Suppen met meerdere mensen op een groot board, plezier gegarandeerd!
  Sharksup Sneek: www.sharksups.nl

- Deelnemen aan een suptocht, verschilende afstanden met leuke prijzen
  Van te voren inschrijven via Supschool Drachten: www.supschooldrachten.nl

Skûtsjevaren met de Doeke van Martena: www.doekevanmartena.nl

- Roeien: Roeivereniging De Dragt: www.dedragt.nl

Kanovaren: Kanovereniging De Frosken: www.frosken.nl

- E-foilen: www.fun4rent.nl

- Scouting de Wâldswalkers: www.scoutingdrachten.nl

Sunflare Solarteam Drachten, met om 13.00 een demonstratie www.sunflare.nl

Van 16.00 tot 17.00 uur

Is er een formeel gedeelte, waarin we terugblikken op 125 jaar Watersport in en om Drachten. Daarbij is er ruimte voor korte toespraken en we hebben Job van Eunen op bezoek. Job is één van de auteurs van het boek “De Gelukkige Vereniging” en gaat iets vertellen over het geheim van trotse leden. Als bestuur van WSV Drachten-Veenhoop vinden wij dit zeer toepasselijk omdat wij de ontwikkeling van onze vereniging ook zo ervaren. Ook bij dit gedeelte ben je van harte welkom.

Vanaf 17.30 uur

is er een gezellige avond met een BBQ, waarbij alleen de drankjes moeten worden afgerekend. Mocht je gebruik willen maken van de BBQ dan dien je je daarvoor op te geven voor 10 juni bij Djurre Botenga: djurre@wsvdrachtenveenhoop.nl Daarbij graag het aantal mensen opgeven waar je mee komt.

We hopen je te zien op 17 juni!

56.3
18.212.87.137