10.07.2023
Nieuwsbrief 13 2023

In de vorige nieuwsbrief hebben uitgebreid teruggeblikt op de viering van het 125 jaar bestaan van de vereniging. Wat hebben we nog meer te melden?

Watersportvakantieweek

We zijn niet alleen een vereniging voor ons zelf. We willen graag een bredere bijdrage brengen. Daarom heeft onze groep jeugdzeilinstructeurs bedacht dat ze in de laaste week van de zomervakantie een watersportweek organiseren voor kinderen die niet op vakantie gaan.

We hebben al een aantal deelnemers maar er is nog wel plaats.
De jeugdinstructeurs hebben een leuk programma gemaakt met zeilen, suppen etc.

Kent u 1 of meer kinderen tussen 8 en 14 jaar die niet de mogelijkheid hebben om op vakantie te gaan laat het ons dan weten.
We nodigen ze graag uit voor deze vakantieweek. watersportweekwsv@gmail.com

Elfstedentocht

Op 18 juni 2023, een dag na ons jubileum/watersportdag was er voor onze eigen jeugd  een andere activiteit: de traditionele elfstedentocht rond het water bij Drachten. Er moest langs de elf 'steden' gezeild worden waarbij er bij elke stad een opdracht was.

Een traditionele tocht moet natuurlijk worden afgesloten met een traditionele maaltijd: gezamenlijk patat eten!

De zomervakantie staat voor de deur, we hebben nog 1 week jeugdzeilen. Dan stoppen we tijdens de zomervakantie. Daarna gaan we weer door met vertrouwde en nieuwe activiteiten.  We wensen iedereen een goede vakantie!

Suppen

Dit seizoen hebben al 60 mensen een kennismakingsles gevolgd, een beginnerscursus gevolgd of deelgenomen aan een zomeravondtocht. Iets voor Jou?  Kijk voor de mogelijkheden in juli, augustus en september op de website.

In de maand juli staan gepland:

- Kennismakingsles suppen. Kosten: €15,- voor leden en €20,- voor niet-leden
Donderdag 13 juli: inschrijven

- Heb je de kennismakingsles gevolgd of kun je al een beetje suppen: schrijf je dan in voor les 2 en 3 van de beginnerscursus. Kosten: €30,- voor ledenen €40,- voor niet-leden
Start dinsdag 11 juli en start donderdag 20 juli: inschrijven

- Gezelig een zomeravondtocht suppen? En daarna op ons terras gezellig wat drinken? Kosten €5,- voor leden en €10,- voor niet-leden.
Donderdagen 13 en 20  juli: inschrijven

Valkzeilen

Dit seizoen hebben al een aantal mensen leren zeilen in een Valk. Iets voor jou? Onze instructeurs staan voor je klaar. Kosten slechts €25,- per les (3 uur), waarbij je wel lid dient te zijn van de vereniging. Inschrijven

32.1