10.05.2022
Nieuwsbrief 6 2022

11 juni: Watersportdag en opening clubgebouw

Een nieuw clubhuis, dat moet gevierd worden in combinatie met leuke activiteiten tijdens de Watersportdag! Maak zaterdag 11 juni kennis met vele watersporten. Van roeien en kanovaren tot aan suppen en motorbootvaren. Van jeugdzeilen tot aan zeilen voor volwassenen. Het kan allemaal! Ook liggen er twee Skûtsjes die bezichtigd kunnen worden en waarmee ook gevaren wordt. Er zijn verschillende demonstraties, zoals efoilen (supboard met een klein motortje) en een reddingsactie van de reddingsbrigade. Het Sunflare Solar Team is ook aanwezig. Met om 16.00 uur de officiële opening van het nieuwe clubgebouw. Neem gerust al je kennissen, buren en vrienden mee naar deze gezellige watersportdag!

12 mei start het jeugdzeilen. Daarna wordt er bijna elke donder- en vrijdagavond gezeild. Doordat de groep begeleiders groter is geworden, is het gelukt om ook op donderdagavond een Optimisten groep in te zetten, Hiermee is de wachtlijst weggewerkt en kunnen alle kinderen die zich hebben aangemeld ook meedoen. Dat is natuurlijk heel mooi.

Het achterterrein staat al weer helemaal vol met jeugdboten. Klaar voor de start.

De groepjes zijn ingedeeld.

Op 21 april is er kennisgemaakt met elkaar en met de begeleiders en is er ook hard gewerkt om de bootjes zeilklaar te maken.

We zijn er dus helemaal klaar voor!

Deelboot

De nieuwe Valk is al behoorlijk gebruikt. De reserveringsmodule op de website werkt, zodat iedereen direct kan zien wanneer er een boot beschikbaar is. Met dit heerlijke weer kan er volop gezeild worden.

Suppen

Op 16 mei beginnen de eerste cursussen en tochten.
Kijk op de website voor het aanbod en schrijf je in, de eerste cursussen zijn al volgeboekt.

Wil je leren suppen? Met de beginnerscursus van drie lessen van 75 minuten krijg je de beginselen zeker onder de knie. Kosten € 40,- voor leden.

Kun je al wat kunnen suppen dan is misschien de vervolgcursus van 2 lessen van elk 75 minuten een mooie gelegenheid om je vaardigheden te verbeteren. Kosten € 35,- voor leden.

Wil je donderdagavond met een groep recreatief suppen en na afloop gezellig wat drinken? Kosten € 7,50 per avond.

Een nieuw bestuurslid!

We zijn heel blij dat we een nieuw bestuurslid mogen verwelkomen: Dukke Greidanus. Ze gaat de coördinatie van het winterprogramma doen. In een volgende nieuwsbreif stelt ze zich graag aan jullie voor. Op zaterdag 11 juni tijdens de watersportdag is ze er ook, dus mocht je ideeën hebben voor leuke activiteiten in het winterseizoen neem dan even contact met haar op.

59.9
3.136.97.64